” I wish my teacher knew…”

Het artikel in The New York Times gaat over het effect dat de vraag heeft op het functioneren van de kinderen en de samenwerking met de ouders. De docent stelde deze vraag aan haar leerlingen en vroeg hen de volgende zin af te maken: ” Ik zou willen dat mijn docent wist dat…”

De reacties waren een echte eye-opener  voor Ms. Schwartz.  Sommige kinderen worstelden met armoede, sommige met afwezige ouders, of ouders die uitgewezen waren en ze een paar jaar niet gezien had.

Ze heeft een boek uitgegeven: ‘ I wish my teacher knew…’ en zegt ” Hoe een vraag alles kan veranderen voor onze leerlingen.”

bron: I Wish My Teacher Knew | Kyle Schwartz

Ze geeft aan dat het heel belangrijk is voor docenten en ouders om samen te werken.

I really want families to know how intentional teachers are about creating a sense of community and creating relationships with kids. Kids don’t learn when they don’t feel safe or valued. ~ Ms. Schwartz

Hier kun je het hele artikel lezen in The New York Times.

Leuk idee om ook een je schooljaar met je leerlingen mee te beginnen? Ik ga het in ieder geval inzetten tijdens mijn begeleidingen met de leerlingen.

Ik zou het leuk vinden als je op mijn Facebookpagina of via Twitter laat weten wat jouw ervaringen waren.